تبلیغات

اشتراک درآمد گوگل با ناشران

گوگل با همکاری ناشران خبری و به کمک الگوریتم یادگیری ماشین در موتور جستجویش, درآمد جدیدی برای خود ایجاد می‌کند.

گروه فناوری _ گوگل با همکاری ناشران خبری و به کمک الگوریتم یادگیری ماشین در موتور جستجویش, درآمد جدیدی برای خود ایجاد می‌کند.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از زومیت ، گوگل در حال همکاری با ناشران خبری است تا بتواند تغییراتی در نتایج نمایش داده‌شده برای جستجوی کاربران ایجاد کند. این فرآیند با ادغام اطلاعات شخصی و الگوریتم یادگیری ماشین گوگل انجام خواهد شد تا گوگل بتواند علاوه بر کسب درآمد بیشتر، به سیستم اشتراک کاربران در وب‌سایت‌های خبری نیز بهبود ببخشد.

طبق قرارداد جدید بین گوگل و ناشران خبری، گوگل تعداد کاربران را افزایش می‌دهد و از درآمدی که این کاربران برای ناشران دارند، ۳۰ درصد به گوگل تعلق می‌گیرد. این توافقات تا حدی شبیه به سرویس کسب و کار AdSense گوگل است. شرکت گوگل در ابتدای ماه میلادی جاری اعلام کرد که در آینده‌ی نزدیک، جذب کاربر بیشتر برای ناشران خبری از جمله وال‌استریت‌ژورنال و فایننشال‌تایمز از طریق موتور جستجوی خود را به‌مراتب آسان‌تر خواهد کرد. در این فرآیند، ناشران قادر خواهند بود تعداد مقاله‌هایی را که به‌طور رایگان در موتور جستجوی گوگل به نمایش درمی‌آید، محدود کنند. پیش از این گوگل تنها نمایش سه مقاله‌ی ناشران خبری در طول یک روز را میسر کرده بود.

ریچارد گرینگس، مدیر بخش خبری گوگل، در این باره گفت:

ما می‌خواهیم به اکوسیستم سالمی دست یابیم که در آن هم جامعه و هم کسب و کار ما رونق داشته باشد. حال گوگل در حال توسعه‌ی تغییرات جدید است؛ با اینکه ما در زمینه‌ی کسب و کار اشتراک کاربران حرفه‌ای نیستم، اما اشتراک گذاشتن درآمد با ناشران خبری، نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

گوگل تنها شرکتی نیست که کسب و کار ناشران آنلاین را تسهیل می‌کند؛ هفته‌ی گذشته فیسبوک در حال تست قابلیت جدید خود به‌منظور اشتراک کاربران در مقاله‌های خبری بود. البته در این قابلیت فیسبوک این امکان را فراهم می‌کند که تعداد ۱۰ مقاله به‌طور رایگان برای کاربران نمایش داده شود.

اشتراک درآمد ناشران

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

تبلیغات