تبلیغات

هزینه ۳ میلیاردی از بیت‎المال برای یک مستند؟

به گزارش افکارنیوز،

​وزیر راه و شهرسازی چندی پیش طی یادداشتی با عنوان "هم‌داستانی ضدرسانه با ترامپ" گفته بود: «از یک تهیه‌کننده پرسیدم که تهیه یک دقیقه ویدئوی سفارشی حداقل چه مقدار هزینه دارد. او گفت که حداقل ده میلیون تومان.»

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی طی یکسال اخیر بر فعالیت‌های تبلیغاتی خود در حوزه بنادر افزوده و از مستندی به نام فانوس رونمایی کرده است.  بر اساس آنچه در سایت این سازمان به نشانی www.pmo.irبارگذاری شده تاکنون حدود 300 دقیقه از این برنامه تهیه شده است. مستنداتی که گستره آن شامل بنادر شمالی، جنوبی، جنوب شرقی و جنوب غربی کشور است.

حال با توجه به اظهارات وزیر راه و شهرسازی که معتقد است ساخت هر دقیقه ویدئو 10 میلیون تومان هزینه دارد، این سوال ایجاد می شود که آیا برای ساخت مستند فانوس سازمان بنادر و دریانوردی حدود 3 میلیارد تومان هزینه شده است؟ این هزینه فارغ از احتساب هزینه‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی است که از بیت‌المال برای پخش این مستند در صدا و سیما هزینه شده است.

با توجه به این‌که آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی همواره ادعای شفاف‌سازی دارد، از ایشان درخواست می‌شود به مدیرانش دستور دهد میزان هزینه برای ساخت و پخش هر قسمت از مستند فانوس را اعلام کنند. فارغ از اینکه محتوای این مستند چقدر موثر بوده است، این سئوال مطرح است که آیا وزیر محترم راه و شهرسازی با اطلاعات غلطی که از هزینه ساخت یک دقیقه ویدئو رسانه ای دارد، برای ساخت این مستند هم زیر بار این هزینه کلان از جیب بیت المال رفته و مجوز آن را به سازمان بنادر داده است؟

از این رو درخواست می‌شود وزارت راه و شهرسازی در راستای شعارهای مربوط به دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و شفاف سازی، نسبت به این مسئله شفاف‌سازی لازم را انجام دهد.

هزینه میلیاردی المال مستند

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

تبلیغات